Öğrenci Toplulukları Yönergesi

T.C.

GAZİ ÜNİVERSİTESİ

SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI KÜLTÜR HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ

ÖĞRENCİ TOPLULUKLARI KURULUŞ VE İŞLEYİŞ YÖNERGESİ

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1- Bu Yönergenin amacı, Gazi Üniversitesi öğrencilerinin Eğitim-Öğretim dışında kalan zamanlarını değerlendirmek ve sosyal, kültürel, sanatsal, sportif ve akademik gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla oluşturacakları “Gazi Üniversitesi Öğrenci Topluluğu” tanımlı toplulukların kuruluş, işleyiş ve yapacakları etkinliklere ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2- Bu Yönerge, Gazi Üniversitesinde aktif olarak faaliyetlerini sürdüren ve Gazi Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Kültür Hizmetleri Şube Müdürlüğünde yeni kurulacak olan öğrenci topluluklarının kuruluş, işleyiş ve denetimine ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3- Bu Yönerge, 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanunu’nun 46’ncı, 47’nci, Maddeleri uyarınca ve 03.02.1984 tarih ve 18301 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Yükseköğretim Kurumları, Mediko-Sosyal Sağlık, Kültür ve Spor İşleri Dairesi Uygulama Yönetmeliği’ne dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4- (1) Bu yönergede geçen;

a) Üniversite: Gazi Üniversitesini,

b) Rektör: Gazi Üniversitesi Rektörünü,

c) Rektör Yardımcısı: Gazi Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığından sorumlu Rektör Yardımcısını,

ç) Öğretim Elemanı: Gazi Üniversitesi Öğretim Elemanını,

d) Akademik Danışman: Gazi Üniversitesinde kurulmuş ve kurulacak olan toplukların birinden sorumlu olan Gazi Üniversitesi Öğretim Elemanını,

e) SKS Daire Başkanlığı: Gazi Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığını,

f) Kültür Hizmetleri Şube Müdürlüğü: Gazi Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Kültür Hizmetleri Şube Müdürlüğünü,

g) Komisyon: Öğrenci Toplulukları Birimi Komisyonunu,

ğ) Öğrenci: Gazi Üniversitesi Öğrencisini,

h) Birim: Öğrenci Toplulukları Birimini,

ı) Topluluk: Gazi Üniversitesi tarafından kurulan öğrenci topluluğunu,

i) Yönerge: Gazi Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Kültür Hizmetleri Şube Müdürlüğü Öğrenci Toplulukları Kuruluş ve İşleyiş Yönergesini,

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Öğrenci Toplulukları Akademik Danışmaları

Akademik Danışman

MADDE 5- (1) Her topluluğun bir akademik danışmanı olmak zorundadır.

a) Akademik danışman, Gazi Üniversitesi’nin kadrolu en az Doktorasını tamamlamış akademik unvana sahip öğretim elemanları arasından, Komisyonun önerisi ile Rektör tarafından 3 yıl süre ile görevlendirilir.

b) Akademik danışmanın görev süresi dolmadan Rektör tarafından görev değişikliği yapılabilir. Görev süresi dolduğunda tekrar görevlendirilebilir.

Akademik Danışmanların Görev ve Sorumlulukları

MADDE 6- (1) Akademik danışmanın özellikleri, görev ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.

a) Topluluklar, kuruluş aşamasında, kendilerine bir akademik danışman belirlemek zorundadırlar.

b) Akademik danışmanın uzmanlık alanı, daha önce yaptığı görevler veya aktif görevi topluluğun kuruluş amaç ve kapsamındaki uzmanlık bilgi gereksinimine uygun olması gerekir.

c) Akademik danışman en fazla 2 (iki) topluluğa danışmanlık yapabilir.

ç) Akademik danışman topluluğun yöneticisi ve temsilcisidir.

d) Topluluklar, akademik danışmanın yazılı onayı olmadan faaliyet yapamaz ve resmi birimlerden talepte bulunamaz.

e) Akademik danışman, topluluk adına yapılan bütün faaliyetlerden sorumludur.

f) Topluluklara ait web sayfası ve sosyal medya hesaplarında yapılan paylaşımlar topluluğun akademik danışmanının sorumluluğundadır.

g) Topluluğun akademik danışmanlığından çeşitli nedenlerle ayrılan/ayrılmak isteyen öğretim elemanı, SKS Daire Başkanlığı’na dilekçe ile bildirir. En geç 15 gün içinde yeni akademik danışman belirlenerek, SKS Daire Başkanlığı’na bildirilir. Topluluğa yeni akademik danışman görevlendirilmezse, etkinliklerini devam ettiremez.

ğ) Topluluklar, her türlü etkinlikleri için öncelikle akademik danışmanın onayını almak zorundadırlar. Her türlü etkinlik, akademik danışmanın bilgisi, gözetimi ve sorumluluğu altında yürütülür.

h) Topluluklar, şehir içi ve şehir dışı etkinlikleri için Üniversiteden araç talep ettiğinde akademik danışman veya yazılı olarak yetki vereceği Üniversite personeli etkinliğin “Kafile Başkanı” olarak araçta yer almak zorundadır.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Topluluk Kurulma Şartları

Topluluk Başvurusu

MADDE 7- (1) Topluluk başvurusunda bulunması gerekenler;

a) Topluluk adı,

b) Topluluğun amacı ve vizyonu,

c) Topluluğun adı ve özelliklerini belirten logosu,

ç) Yönetim kurulu,

d) Bir yıllık etkinlik planı,

e) Topluluğun işleyişine ilişkin bu Yönerge hükümlerine uyulacağına dair kurucu üyelerin taahhüdü, olmak zorundadır.

Topluluk Kurulması

MADDE 8- (1) Topluluk kurulması için izlenmesi gereken yol;

a) Topluluk kurma başvuruları, Öğrenci Bilgi Sistemi Öğrenci Toplulukları Modül’ü üzerinden her Eğitim-Öğretim yılının Ekim-Kasım aylarında yapılır ve Komisyon tarafından değerlendirilerek karara bağlanır.

b) Komisyon tarafından kurulmasına onay verilen topluluklar, akademik danışmanlık yapacak öğretim elemanı tarafından topluluk kuruluş ve akademik danışmanlık talebine ilişkin dilekçesi ile SKS Daire Başkanlığı’na başvuru yapılır.

c) Çalışmalarını yürüten aynı amaç ve kapsamdaki gruplar, başvuruları halinde Gazi Üniversitesi Öğrenci Topluluğu olarak kurulmuş olan bir toplulukta alt birim olarak yer alabilirler.

ç) Üniversite bünyesinde aynı amaç, kapsam ve isim altında bir başka topluluk kurulamaz. Türk kültüründe önemli bir yeri bulunan “Halk Oyunları” ve “Tiyatro” başlığı adı altında oluşturulacak topluluklar bu kapsam dışında kalır.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Topluluk Organları ve Faaliyetleri

Topluluk Genel Kurulu

MADDE 9- (1) Genel Kurul;

a) Topluluğun en yetkili karar organı olup, topluluğa kayıtlı üyelerden oluşur.

b) Yılda en az 2 (iki) kez toplanır. Her üye yapılan Genel Kurul toplantılarına katılabilir. Her üye oyunu bizzat kullanır. Genel Kurul, varsa Yönetim Kurulu Başkanı tarafından açılır ve toplantıyı yönetmek üzere bir Divan Başkanı ve iki Yazmanın seçilmesiyle çalışmalarına başlar. Toplantılar, üyelerin salt çoğunluğu ile yapılır. Salt çoğunluğun sağlanamadığı durumlarda, ikinci toplantıda bu koşul aranmaz; kararlar, katılan üyelerin salt çoğunluğuyla alınır. Genel Kurulda alınan kararların akademik danışmanın onayını alması gerekir.

c) Genel Kurul, Yönetim Kurulunun önerisiyle veya üyelerin en az 1/3’ünün isteğiyle olağanüstü toplanır. Toplantı, en geç bir hafta öncesinden üyelere yazılı olarak duyurulur.

ç) Genel Kurul, Yönetim Kurulunun önerisi, Yönetim veya Denetim Kurulunun gerekli görmesi hallerinden birinde ve/veya üyelerin en az 1/3’ünün isteğiyle olağanüstü toplanır.

d) Akademik danışman gerekli gördüğü hallerde Genel Kurul toplantısına gözlemci sıfatıyla katılır.

Topluluk Genel Kurulunun Görev ve Yetkileri

MADDE 10- (1) Topluluk Genel Kurul görev ve yetkileri aşağıda belirtilmiştir.

a) Her Eğitim-Öğretim yılının başlamasından itibaren en geç 1 (bir) ay içerisinde toplanarak Yönetim Kurulunu ve Denetim Kurulu üyeleri ile yedek üyeleri seçmek.

b) Yönetim Kurulu tarafından hazırlanan etkinlik programını ve etkinlik raporunu görüşerek karara bağlamak.

c) Denetim Kurulu tarafından hazırlanan raporu görüşerek karara bağlamak.

ç) Üyelikten çıkarılma taleplerini karara bağlamak.

d) Topluluğun feshine karar vermek.

Topluluk Yönetim Kurulu

MADDE 11- (1) Yönetim Kurulu;

a) 1 Başkan,

b) 1 Başkan Yardımcısı,

c) 1 Birinci Sınıf Temsilcisi, 

ç) 1 Teknik Yazışmalar Sorumlusu,

d) 1 Web Sitesi ve Bilgisayar Sorumlusu,

e) 1 Video Çekim Sorumlusu,

f) 1 Adres Güncelleme ve Mezun İzleme Sorumlusu,

g) 1 Staj ve E-Dergi Sorumlusu,

ğ) 1 Olağan Öğrenci Kongresi Tertip ve Arşiv Sorumlusu,

h) 2 Kurumlar Arası Proje ve Koordinasyon Sorumlusu’ndan oluşur.

Topluluk Yönetim Kurulunun Görev ve Yetkileri

MADDE 12- (1) Yönetim Kurulu, Genel Kurul tarafından yapılacak seçimler sonucu belirlenecek 11 (on bir) asil ve 4 (dört) yedek üyeden oluşur.

a) Yönetim Kurulu, ilk toplantısında Başkan ve Başkan Yardımcısını seçer.

b) Yönetim Kuruluna seçilebilmek için topluluğa üye olmak gerekir.

c) Yönetim Kurulu seçimi için önce adaylar belirlenir, daha sonra her genel kurul üyesi belirlenen sayıdaki asil yönetim kurulu üyesinin adlarını ve soyadlarını yazdığı mühürlü oy pusulasını sandığa atarak gizli oy kullanır.

ç) Oyların tasnifi alenidir.

d) En çok oy alan adaydan başlayarak belirlenen sayıdaki asil üye, daha sonra ise yedek üye tespit edilir. Eğer yedek üyelerin tamamlanması için yeterli aday mevcut değil ise eksik kalan yedek üyeler için aynı seçim süreci tekrar edilir.

e) Başkan, topluluğun her türlü karar ve yürütme işinden sorumludur.

f) Başkanın ve Yönetim Kurulu üyelerinin görev süresi 1 (bir) yıldır. Bu süre sona erdiğinde yeniden Yönetim Kurulu üyesi olarak seçilebilirler.

g) Bir Başkan Yönetim Kuruluna en fazla 2 (iki) yıl Başkanlık yapabilir. Başkanın görevini erken bırakması veya herhangi bir sebepten dolayı görevinden ayrılması durumunda 15 günlük süreçte Yönetim Kurulu toplantısı yapılarak Topluluk Başkanı seçilir. Seçim yapılana kadar Başkan Yardımcısı topluluğa başkanlık eder.

ğ) Yönetim Kurulu üyesi bir başka topluluğa Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu üyesi olamaz. Ancak 1 (bir) den fazla topluluğa üye olabilir.

h) Topluluk Yönetim Kurulunda görev alan öğrencinin mezun olması, eğitim öğretim süresini doldurması, öğrencilik hakkının sona ermesi, kendi isteğiyle görevden ayrılması veya başka nedenlerle ayrılmak durumunda kalması halinde, Yönetim Kurulu tarafından, yerine, ayrılan üyenin görev süresi ile sınırlı kalmak üzere yedek üye görevlendirilir.

ı) Bir öğrenci bir topluluğun Yönetim Kurulunda en fazla Eğitim-Öğretim gördüğü akademik birimin minimum süresi kadar görev alabilir. Öğrenim süresi akademik birimin minimum süresinden fazla süren (artık yılda olan) öğrenciler, bu duruma göre sadece topluluk üyesi olarak görevlerine devam edebilirler. Mezun olmuş ya da herhangi bir nedenle Yönetim Kurulundan ayrılmak durumunda kalan bir öğrencinin yerine Yönetim Kurulu yedek üyeyi göreve çağırır.

i) Yeni oluşan Yönetim Kurulu, ilk toplantısında görev dağılımı yapar.

j) Yönetim Kurulu, ayda en az 1 (bir) kez toplanmak zorundadır. Yönetim Kurulu salt çoğunlukla toplanır ve kararlar salt çoğunlukla alınır.

k) Yönetim Kurulu, Başkanın sorumluluğunda ve akademik danışmanın denetiminde etkinliklerini yürütür.

l) Genel Kurul toplantılarının duyurulması ve düzenlenmesinde görev alır.

m) Üye olma, üyelikten çıkma ve çıkarma işlemlerini yürütür ve güncellenmiş üye listelerini SKS Daire Başkanlığı’na en geç bir ay içinde bildirir.

n) Akademik danışmanın onayı ile topluluk etkinliklerinin düzenlenmesinde gerekli izinleri alır. Gerekli izinleri almadığı halde, etkinlik düzenleyen ve/veya etkinlik duyurusu yapan topluluğun etkinlikleri Komisyon tarafından sona erdirilir.

o) Topluluk Yönetim Kurulu, her Eğitim-Öğretim yılının sonunda topluluğun yıllık etkinlik raporunu görsellerle birlikte 1 (bir) ay içerisinde hazırlayarak, akademik danışmanın onayıyla Genel Kurula ve SKS Daire Başkanlığı’na yazılı olarak sunmak zorundadır. Bu koşulları yerine getirmeyen topluluğun etkinliklerine Komisyon tarafından son verilir.

ö) Yönetim Kurulu, öğrenci toplulukları web sayfasındaki topluluğuna ait bilgilerin güncel tutulmasından sorumludur.

p) Yönetim Kurulu kararları SKS Daire Başkanlığı Kültür Hizmetleri Şube Müdürlüğü Öğrenci Toplulukları Birimi’ne teslim edilir ve tarih sayı alınır. Tarih sayı almayan kararların geçerliliği yoktur.

r) Akademik danışman gerekli gördüğü hallerde Yönetim Kurulu toplantısına gözlemci sıfatıyla katılır.

Topluluk Denetim Kurulu

MADDE 13- (1) Denetim Kurulu, topluluğun denetleme organıdır, Genel Kurul adına Yönetim Kurulunu ve topluluk faaliyetlerini denetler. Denetim Kurulu, Genel Kurul tarafından, Yönetim Kurulu üyesi olmayan Genel Kurul üyeleri arasından seçilen 3 (üç) asil ve 2 (iki) yedek üyeden oluşur. Görev süresi yönetim kurulu ile birlikte sona erer.

a) Denetim Kurulu seçimi için Yönetim Kurulu seçiminde uygulanacak usul ve esaslar geçerlidir.

b) Denetim Kurulu, Genel Kurulda yapılacak seçimleri takiben yapılacak olan ilk toplantıda, kendi içerisinden bir başkan seçer.

c) Denetim Kurulu, yılda en az 2 (iki) kez toplanır; gerekli hallerde Başkanın daveti üzerine toplanabilir. Denetim Kurulu salt çoğunlukla toplanır ve kararlar, katılan üyelerin salt çoğunluğuyla alınır. Oylama sonucunda eşitlik olması durumunda Başkanın oyu yönünde karar alınır.

ç) Denetim Kurulu üyelerinin herhangi bir disiplin cezası almamış olmaları gerekir. Denetim Kurulu üyesiyken bu niteliklerini kaybeden üyelerin, Denetim Kurulu üyeliği sona erer.

d) İstifa veya sona erme sonucunda boşalan Denetim Kurulu üyeliğine sıradaki yedek üye geçer.

e) Denetim Kurulu Üyesi, yalnızca 1 (bir) topluluğun Denetim Kurulunda yer alabilir, ancak diğer topluluklara üye olabilir.

f) Herhangi bir sebeple görevden alınan Denetim Kurulu üyeleri, 1 (bir) yıl süreyle başka bir toplulukta Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu üyesi olamazlar.

g) Denetim Kurulunun değişmesi durumunda önceki Denetim Kurulu Üyeleri tüm kayıt, bilgi ve belgeleri topluluk akademik danışmanına teslim eder.

Topluluk Denetim Kurulunun Görev ve Yetkileri

MADDE14- (1) Topluluk Denetim Kurulu görev ve yetkileri aşağıda belirtilmiştir.

a) Topluluğun evraklarını ve demirbaş eşyanın durumunu incelemek.

b) Topluluk faaliyetlerinin bu Yönerge hükümlerine uygunluğunu denetlemek.

c) Yönetim Kurulunun çalışmalarını denetleyerek, Genel Kurula ve SKS Daire Başkanlığı’na sunmak üzere bir rapor hazırlamak.

ç) Yönetim Kurulu Kararlarının, topluluk faaliyetlerinin, topluluğun her türlü mecrada yaptıkları paylaşım ve duyuruların bu Yönergeye, topluluğun amacına uygun olup olmadığını denetlemek.

d) Herhangi bir aykırılık tespit edildiği durumlarda Yönetim Kurulunu yazı ile uyarmak ve bu durumu SKS Daire Başkanlığı’na bildirmek.

e) Gerekli gördüğü hallerde Genel Kurulu olağanüstü toplantıya çağırmak.

f) SKS Daire Başkanlığı tarafından talep edilen denetimleri 15 (on beş) gün içinde yapmak ve denetim raporu hazırlayarak Komisyona sunmak.

Topluluklara Üye Olma, Üyelikten Çıkma ve Çıkarılma

MADDE 15- (1) Öğrenci Topluluklarına Üye Olma;

a) Gazi Üniversitesi öğrencisi olmak.

b) Disiplin cezası almamış olmak.

c) Öğrencilerin üyelik talebi, Öğrenci Bilgi Sistemi Öğrenci Toplulukları Modülü üzerinden yapılır.

ç) Üye olma koşullarını sağlayan Gazi Üniversitesi’ne kayıtlı bir öğrenci, birden fazla topluluğa üye olabilir ancak, birden fazla topluluğun Yönetim Kurulunda yer alamaz.

d) Bir öğrenci topluluğu, Üniversitenin tüm öğrencilerine açıktır.

(2) Öğrenci Topluluğu Üyeliğinden Çıkma/Çıkarılma;

a) Topluluk üyesi öğrenci, istediği zaman, Topluluk Yönetim Kuruluna vereceği bir dilekçe ile üyelikten ayrılabilir. Üyelikten ayrılan bir öğrenci, üye olma koşulunu taşıması durumunda yeniden topluluk üyesi olabilir.

b) Topluluğun amaçları dışında ve bu Yönergeye aykırı etkinlikte bulunan üyeler, akademik danışman ve Topluluk Genel Kurul kararıyla üyelikten çıkarılabilir.

Toplulukların Etkinlikleri

MADDE 16- (1) Topluluklar yapacakları etkinliklerde;

a) Toplulukların düzenleyecekleri etkinlikler, öğrencilerin kişisel, bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif gelişimlerine katkı sağlayacak biçimde düzenlenmelidir.

b) Topluluklar 1 (bir) yıllık etkinlik planlarını öğrenci toplulukları web sayfasında bulunan standart formu hazırlayarak Kasım ayı sonuna kadar SKS Daire Başkanlığı Kültür Hizmetleri Şube Müdürlüğü Öğrenci Toplulukları Birimi’ne teslim ederler. Komisyon tarafından değerlendirilen etkinlik talepleri onaylandıktan sonra web sayfalarında yayımlanır.

c) Öğrenci toplulukları, yapacakları her etkinlik öncesi Komisyon tarafından onaylanmış planlı faaliyetlerini ve faaliyetlerinde gerekli olan ihtiyaçlarını da belirterek düzenledikleri etkinlik izin formlarını SKS Daire Başkanlığı Kültür Hizmetleri Şube Müdürlüğü’ne en az 1 (bir) ay önceden getirerek “Planlanmış Faaliyet” onayı alırlar ve SKS Daire Başkanlığı Evrak Bürosu’na teslim ederler ardından tarih ve sayı alırlar.

ç) Toplulukların etkinliklerinde araç talepleri bulunuyor ise, etkinlik izin formuna ek olarak Taşıt Talep/Tahsis Formu ve Kafile Listesi ile birlikte SKS Daire Başkanlığı Kültür Hizmetleri Şube Müdürlüğü Öğrenci Toplulukları Birimi’ne teslim ederler.

d) Yıllık etkinlik planı dışında etkinlik yapmak isteyen topluluklar etkinlik tarihinden en az 1 (bir) ay önce, akademik danışman ve topluluk başkanı’nın imzası ile etkinlik ekleme dilekçesi ve ekinde etkinlik hakkında gerekli bütün bilgilerin olduğu etkinlik izin formu ile SKS Daire Başkanlığı Kültür Hizmetleri Şube Müdürlüğü Öğrenci Toplulukları Birimi’ne başvuru yaparlar.

e) Gerçekleştireceği etkinlik ile üniversiteyi, üniversite dışında temsil edecek olan topluluklar, ev sahibi kuruluş tarafından topluluk adına gönderilmiş davet yazısı ve basılı etkinlik programıyla (afiş, poster, web sayfası çıktısı vb.) ile ulaşım, barınma, yemek, malzeme vb. giderleri kapsamında SKS Daire Başkanlığı’na etkinlik talep formu ile destek talebinde bulunabilirler.

f) Topluluklardan gelen etkinlik izin formlarındaki talepler Komisyonda bütçe durumu ve yapılacak faaliyetin sosyal, kültürel ve bilimsel anlamda öğrenciler üzerindeki etkileri göz önünde bulundurularak değerlendirilir ve karara bağlanır.

g) Her etkinlik sonrası etkinliği yapan topluluk bir hafta içerisinde etkinlik raporunu görsellerle birlikte ogrencitopluluklari@gazi.edu.tr e-posta adresine gönderir. Etkinlik raporlarını göndermeyen topluluklara Komisyonca ikaz, ihtar ve bir sonraki etkinliklerden kısıtlamalar gibi yaptırımlar uygulanır.

ğ) Toplulukların düzenleyecekleri etkinlikleri SKS Daire Başkanlığı denetlemeye yetkilidir.

Toplulukların Çalışma İlke ve Esasları

MADDE 17- (1) Toplulukların çalışma ilke ve esasları aşağıda belirtilmiştir.

a) Öğrenci toplulukları, her yıl akademik takvimin başlamasını izleyen 1 (bir) ay içerisinde olağan Genel Kurul toplantılarını yaparak yönetim organlarını oluştururlar ve SKS Daire Başkanlığı’na bildirirler.

b) Toplulukların Yönetim Kurulu üyeliklerinde meydana gelen değişiklikler en geç 15 gün içerisinde SKS Daire Başkanlığı’na bildirilir.

c) Topluluklar, çalışma ve etkinliklerini yasal düzenlemelere, Üniversitenin Yönerge/Genelge ve Kurullarının kararlarına ve bu Yönergeye uygun olarak yürütürler.

ç) Topluluklar, üniversitenin hedefleri ile uyumlu çalışırlar.

d) Topluluklar, alkol ve tütün ürünleri ile üzerinde sağlığa zararlı ve tehlikeli olduğu belirtilen her türlü maddeyi özendirici ve insan sağlığına zararlı ürünleri öne çıkaracak etkinliklerde bulunamazlar.

e) Topluluklar, üniversitenin olanaklarından yararlanırken aynı zamanda bu olanakların korunmasına ve daha çok öğrencinin yararlanabileceği şekilde geliştirilmesine katkıda bulunurlar.

f) Öğrenci toplulukları üye kayıtları ve etkinlik duyuruları kapsamında 1 (bir) ay önceden SKS Daire Başkanlığı’ndan yazılı izin almak şartıyla ve belirtilen yerlerde Stant açabilirler.

g) Topluluklar, kendi adıyla bir sosyal medya hesabı açabilir. Açılan hesaplar Gazi Üniversitesi öğrenci topluluklarının resmi sosyal medya hesapları ile bağlantı kurmak zorundadır.

ğ) Topluluklar üniversitenin fiziksel ortamına veya Eğitim-Öğretimin aksamasına zarar verecek etkinliklerde bulunamazlar. h) Topluluklar, ortak etkinliklerinde ve işbirliği alanlarında topluluk lehine herhangi bir hiyerarşi yaratamaz ve diğer toplulukların alanlarına giren etkinliklerde bulunamazlar.

ı) Topluluklar siyasi partilerle maddi ve hukuki bir bağ kuramazlar.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Toplulukların Feshi ve Kapatılması

MADDE 18- (1) Topluluk Genel Kurulu topluluğun kapatılmasına karar verebilir.

(2) Topluluk Genel Kurulu kararı dışında;

a) Zorunlu nedenler dışında, yıl içerisinde en az 3 etkinlik yapmayan ve bu durumu SKS Daire Başkanlığı’na bildirmeyen ve sonraki Eğitim-Öğretim yılı başında (Kasım ayı sonuna kadar) 1 (bir) yıllık etkinlik planı’nı vermeyen topluluklar kendiliğinden kapanır.

b) Topluluklar, sosyal medya hesaplarında sakıncalı ve zararlı paylaşımlarda bulunamaz. Aksi durumda topluluk kapatılır ve Üniversite tarafından ilgililere karşı hukuki süreç başlatılır.

c) Topluluklar ticari etkinliklerde bulunamaz, aidat, ücretli bilet satışı, bağış veya başka bir ad altında para toplayamaz, üyelerine maddi çıkar sağlayamaz ve malî kaynak yaratamazlar. Aksi takdirde topluluk kapatılma nedenidir.

ç) Toplulukların kuruluş amacından sapması, yasa ve ilgili mevzuata aykırı faaliyetler içine girmesi ve Üniversite içindeki huzur ortamını tehdit etmesi halinde Komisyon topluluğun sürekli olarak kapatılmasına karar verir.

d) Kapatılan topluğun Yönetim Kurulu Üyeleri başka bir topluluğun yönetiminde yer alamaz.

e) Etkinlikler konusunda SKS Daire Başkanlığı’na yalan ve/veya yanlış beyanda bulunulması topluluk kapatılma sebebidir. f) Kapanan topluluk tüm demirbaşlarını SKS Daire Başkanlığı’na iade etmekle yükümlüdür.

g) Kapanan topluluklar aynı veya benzer isim altında ve aynı veya benzer amaçla 2 (iki) yıl süreyle açılamaz.

ALTINCI BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Bütçe

MADDE 19- Öğrenci Toplulukları Birimi Komisyonu’nda karara bağlanan faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’nın bütçesi kullanılır.

Toplulukların Proje, Sponsorluk ve Bağış ile Desteklenmeleri

MADDE 20- Topluluklar, çeşitli kurum ve kuruluşlardan (Avrupa Birliği, Bakanlıklar vb.) proje, sponsorluk ve bağış başvurusu yapabilirler. Ancak kabul edilmesi halinde belgeleri ile SKS Daire Başkanlığı Kültür Hizmetleri Şube Müdürlüğü Öğrenci Toplukları Birimi’ne başvuru yaparlar. Başvuru Komisyonda görüşülür ve kabul edilmesi halinde, ayni alınan destekler Üniversitenin demirbaşına kaydedilir, nakdi alınan destekler ise, Gazi Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı banka hesabına yatırılır. Zaruri kesintiler sonrası kalan miktar, ilgili topluluğun ihtiyaçları için kullanılır.

Yürürlük

MADDE 21- (1) Bu Yönerge, Gazi Üniversitesi Senatosu’nda kabul edildiği tarihte yürürlüğe girer.

(2) Bu yönergenin Gazi Üniversitesi Senatosu’nda kabul edilmesiyle halen yürürlükte olan Gazi Üniversitesi Senatosu’nun 15.01.2021 tarih ve 2021/02 sayılı kararı ile kabul edilen “T.C. Gazi Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Kültür Hizmetleri Müdürlüğü Öğrenci Toplulukları Kuruluş ve İşleyiş Yönergesi” yürürlükten kalkar.

Yürütme

MADDE 22- Bu yönerge hükümlerini Gazi Üniversitesi Rektörü yürütür.

background image